W związku z wejściem w życie z dniem 12 sierpnia 2022r. Ustawy o dodatku węglowym informujemy, że sprawy związane z przyjmowaniem i rozpatrywaniem wniosków o przyznanie dodatku węglowego realizowane są przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kołaczkowie, ul. Plac Reymonta 3 , tel. 61 4385112.
Wnioski można składać:
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej-wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego;
- za pośrednictwem poczty polskiej, wysyłając na adres siedziby GOPS Kołaczkowo;
- począwszy od 17 sierpnia 2022 r. osobiście-w wersji papierowej na Sali sesyjnej Urzędu Gminy w Kołaczkowie oraz siedzibie GOPS Kołaczkowo w pok. nr 17, w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00.
Dodatek węglowy to jednorazowe świadczenie w wysokości 3 tys. zł. Przysługuje gospodarstwu domowemu, w którym głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, koza, kominek, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy, zasilane paliwami stałymi. Warunkiem koniecznym do otrzymania dodatku węglowego jest wpisanie lub zgłoszenie głównego źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB).
Dodatek węglowy wynosi jednorazowo: 3000 zł zarówno dla gospodarstwa domowego jednoosobowego jak i gospodarstwa wieloosobowego;
Wniosek o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30.11.2022 r.
Wniosek o wypłatę dodatku węglowego złożony po dniu 30.11.2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Szczegóły dotyczące realizacji ustawy zostały zamieszczone na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska pod linkiem: https://www.gov.pl/web/klimat/pytania-i-odpowiedzi-dodatek-weglowy.